fredag 10 december 2010

Förbannat också

Jag verkligen avskyr att ha med myndigheter och sånt att göra! Speciellt med soc... Det är då själva faan att ingenting ska fungera.
Jag var där och sökte bidrag för över en vecka sen nu, och dom godkände det och sa att jag skulle ha pengarna inom 2 bankdagar. Det här var en torsdag så jag tänkte; Det är ju helg nu snart så jag får dom nog på måndag, kanske tisdag. Helgen kom och gick, det blev måndag, tisdag, onsdag, torsdag(då jag fick en stor fet räkning på internet för 3 månader som då Elias fick betala hela för att jag inte hade fått pengar än) och nu är det fredag. Fortfarande inget. Så jag tänker ju så klart, har det hänt något? Har mitt ärende kommit bort? Så jag ringer till min handläggare. "Nä, hon har nog gått hem för helgen." Vad i helvete.

Jag mår redan piss över att vara en "samhällsparasit" som behöver pengar. Varenda jävla gång någon frågar vad jag jobbar med eller vad jag pluggar så får jag sådan jävla ångest, för jag kan bara svara att jag inte gör någonting, jag har inte kommit på vad jag vill göra, det finns inga jobb.
Och jag VET vad folk tycker om mig. Lat, vill inte jobba, går hemma och slappar.
Alla vet inte vad dom vill med sitt liv, jag har ingen jävla aning, har aldrig haft. Jag har näst intill ingen erfarenhet av något och ingen utbildning till något speciellt. (Jag gick samhälle)
Det är jävligt svårt att hitta ett jobb då. Vad ska man skriva i sitt CV då liksom? "Hej jag heter Frida, jag vill egentligen inte göra det här, jag har ingen erfarenhet eller utbildning, men anställ mig."
Kalla det undanflykter men säg det för fan inte till mig innan ni har varit i samma situation.

Hur som helst tycker jag inte det är rätt att jag ska få vänta på mina pengar såhär länge. Det är december, jag vill också köpa julklappar och betala för mig. Även om jag inte är särskillt önskvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar