tisdag 22 februari 2011

Min viktresa

Känns som att det är många som får magsjuka nu i dagarna. En hel del på Facebook och i olika bloggar jag läser. Konstigt tycker jag. Var så himla många år sedan jag hade magsjuka, säkert 7-8 år sen.
Minns att jag brukade vara så rädd när jag var liten och hade magsjuka, inte för att det var obehagligt att kräkas utan för att jag skulle gå ner i vikt. Jag trodde jag skulle hamna på sjukhus då, för det hade jag någon gång hört, att om jag inte åt så skulle jag hamna på sjukhuset en dag.
Kanske svårt att tro men alla som har känt mig länge vet att jag var otroligt liten och smal när jag var liten. Och det hängde med läääänge! Jag åt nästan ingenting, som en fluga. Det var dessutom få saker som dög i mig, välling funkade ett tag men även det gick över. Sen började jag väl äta lite mer men var fortfarande väldigt kräsen och det var inte mycket som föll mig i smaken. Jag åt t. ex aldrig sås till maten.
Jag minns att mamma och pappa alltid gav mig beröm när jag hade gått upp i vikt och jag och min lillasyster tävlade om vem som vägde mest och klunkade i oss massvis med vatten för ett gå upp något hg.
När jag började lekis vägde jag runt 18 kg
När jag började 7an vägde jag 37 kg och var 157 cm lång. Det kanske ger en bild om hur smal jag verkligen var, då jag idag bara är 3 cm längre.
När jag var 16 vägde jag 46 kg, men blev dumpad av min kille, och slutade äta och gick ner 5 kg. 16 år gammal och vägde 41 kg. Jag tror mamma fick nog och lät mig ta hål i naveln för att göra mig lite gladare och kanske skulle jag då börja äta igen. Det gjorde jag och sedan dess har jag inte haft några problem med att väga för lite.
 Här är jag 16 år gammal, 46 kg
Jag skulle förresten på maskerad, så den som inte känner igen mig så är det jag på trappan ;P




Sen vägde jag alldeles utmärkt ett tag, enligt mig själv.Tills jag fyllde 18 ungefär. Sen började jag gå ut på krogen 3 gånger i veckan, med öl och cider och efter det fyllemat såklart, pizza, hamburgare, mackor i massvis. Och sedan dagen-efter-maten. O'boy, mackor, chips och dipp, godis. En trevlig biverkning av detta blir såklart att man blir "spritfet".
Och det är dom glada dagarna jag hade på krogen i ca 1.5 års tid jag får betala för nu... Och försöka få bort, och jag ska fan klara det, för jag hade skitfin kropp när jag var 18 och den vill jag ha tillbaka!

Någon som orkade läsa hela?

1 kommentar:

  1. Ja jag orkade läsa hela:) Å du vet att du duger precis som du är hjärtat..Pöss

    SvaraRadera