onsdag 9 mars 2011

Människor är så mycket intressantare än man först tror!

Åh vad jag bara älskar att bli överbevisad till det bättre!
Vad lite man vet om människor ändå. Man bara antar att dom flesta man möter på i livet är ganska lika. Pga normer och vad som är vanligast i sin värld. Inte för att det "normala" är bättre på något sätt, oftast tvärt om.  Några saker som jag oftast antar om människor jag möter är;
hetrosexuella, ateister(eller iaf inte speciellt religiösa), äter kött, har facebook, dricker alkohol.
Det är saker som i min verklighet är det "vanliga", saker som jag har växt upp med och de flesta jag känner stämmer in på.  Därför älskar jag att bli överbevisad och för varje gång jag möter en människa som inte stämmer in på min "mall". Världen blir liksom lite färggrannare och intressantare.

Jag försöker att inte ha den här "mallen" om hur människor är i huvudet, men det är svårt. Men eftersom att jag försöker ändra på det tankesättet, så är jag i alla fall på väg att bli den öppensinnade och goa människan jag önskar att jag kunde ha varit hela mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar