lördag 12 mars 2011

Melodifestival 2011

Jaa, här kommer min lilla personliga analys av årets låtar i Melodifestivalen. Bara vad jag tycker, inte hur jag tror det kommer gå i ESC, för det är OMÖJLIGT att säga.

1.In the Club
Upphovsmän: Figge Boström, Peter Boström, Danny Saucedo
Artist: Danny Saucedo


Jo, I like it. Dansälskare som jag är spelar texten för mig liten roll när det är musik som går att dansa till. Snygg är han också,  och snygg dans till.


2. Spring för livet
Upphovsmän: Sara Varga, Fredrik Boström
Artist: Sara Varga 


Nja va. Falskt emellanåt och alldeles för tung och sorglig text. Dessutom ser hon fake ut. Icke. 

3. Oh My God!
Upphovsmän: Daniel Karlsson
Artist: The Moniker 


Haha rolig låt! Tycker det låter och ser ut som en blandning av The Ark och Di Leva, I like!

4. 7 Days And 7 Nights
Upphovsmän: Brolle
Artist: Brolle


Åh, jag vet inte. Sådär bra låt, men Brolle är kung på scen! Snygg och med en så sjukt cool röst och utstrålning.

5. E det fel på mej
Upphovsmän: Pontus Assarsson, Thomas G:son, Jörgen Ringqvist, Daniel Barkman
Artist: Linda Bengtzing


TÖÖÖÖÖNTIG! Skitdålig text och jag avskyr de här "riktiga" schlagerlåtarna. BLÄ!

6. Leaving Home
Upphovsmän: Jojo Borg Larsson, Nicke Borg, Fredrik Thomander och Anders Wikström
Artist: Nicke Borg

 
Mm, ganska skön låt men ingen höjdare i detta sammanhang. Underbar röst som vanligt!

7. Me And My Drum
Upphovsmän: Teron Beal, Patrik Magnusson, Johan Ramström, Swingfly
Artist: Swingfly


WOHO, kan man bli annat än glad och pirrig av den här låten?  Dessutom är Christoffer Hilding min favorit Idoldeltagare genom tiderna! Älskar den!

8. I'm In Love
Upphovsmän: Irini Michas, Peter Boström, Thomas G:son, Bobby Ljunggren
Artist: Sanna Nielsen 


Gillar inte Sanna alls. Låter dessutom för mycket schlager för min smak. Blä.

9. The King
Upphovsmän: Fredrik Kempe, Peter Kvint
Artist: The Playtones


Nejnejnej! Gamla gubbar som låter som en dålig 50-tals låt. Nejtack! Dessutom har jag för stunden JÄVLIGT svårt med ståbas. 

10. Popular
Upphovsmän: Fredrik Kempe
Artist: Eric Saade


Catchy, Eric är snygg. Töntig text och lite halvfalskt ibland men skönt gung. I dont know.

1 kommentar:

  1. vad bra att du fick den :)
    härligt att du är kvar! och tack för det :)

    SvaraRadera