måndag 18 april 2011

Usch och fy och blä

Usch vad jag tycker illa om materialismen som breder ut sig som en äcklig sjukdom över allt och alla.
Att ha saker och kläder i sådana gräsliga mängder som vissa har, är bara löjligt. Det här är inget jag skriver bara för att jag själv har det snålt med pengar, utan jag tycker det är slöseri.

Såg på Fokis blogg nyss att hon har köpt möbler med äkta swarowski kristaller på. Säng, nattduksbord och byrå. Vill inte ens tänka på vad det kostade... Och till vilken nytta? Enligt mig fullständigt onödigt då ingen någonsin skulle se skillnad på om det var glaskristaller. Slöseri...

Kanske låter som en wannabee-buddist eller något, men man behöver faktiskt inte ha det mesta, dyraste, nyaste, coolaste och snyggaste för att vara lycklig. Finns ingen iphone, dator, bil eller smycke i världen som kan mäta sig med lyckan jag känner när jag får träffa mina nära och kära.

1 kommentar: