måndag 31 januari 2011

Barn

Jag vill så gärna ha barn. Så jobbigt för man ser ju barn, eller gravida varje dag. Blir så otroligt sugen då. Man låter tankarna springa iväg och man funderar på hur man ska uppfostra sina barn, kläder man har sett som skulle vara så söta och så klart namn. Det är verkligen min största dröm att få bli mamma till ett friskt och välmående barn. 
Men jag ska inte ha barn än... Tyvärr. Jag skulle klara av det, det vet jag. Men jag vill ha ekonomisk stabilitet. Jag vill inte behöva känna att det är saker jag inte kan köpa till mitt barn. Jag vill att mitt barn ska ha det bra, samtidigt som jag också ska kunna leva.

Men tänk om det inte blir så? Tänk om barnet är sjukt, på ett eller annat sätt. Tänk om jag inte ens kan få barn? Det skrämmer mig att tänka så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar