fredag 14 januari 2011

Inget modelejon direkt

Vad jag är glad att jag aldrig blev något modelejon eller prylgalning.
Ser vilka sjuka mängder pengar och tid folk spenderar på kläder och prylar. Allt måste ju förlora sitt värde då tycker jag. Om man köper kläder ofta så kan man ju inte uppskatta sina kläder direkt.
När jag köper något nytt så är jag riktigt glad över den grejen, det plagget, dom skorna, whatever, en bra stund efteråt. Jag köper bara saker som jag VET att jag kommer använda och som jag verkligen gillar, och det händer inte så ofta faktiskt.

Att vara fokuserad på hur man ser ut och hur andra uppfattar en måste vara jävligt jobbigt.
Att inte vara så pass säker på sig själv att man måste ha de senaste kläderna och det senaste vad gäller dator, telefon, bil, eller vad som helst, för att känna sig säker, måste vara en ständig plåga.
Sen är det ju så klart många som köper de senaste prylarna för att de är teknikintresserade, men det är nog inte allt för många.

Det är ett av mina nyårslöften också, att konsumera mindre. Även fast jag redan nu ligger ganska lågt när det gäller sådant så vill jag försöka ännu mer. Bra för miljön, bra för min plånbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar