onsdag 16 februari 2011

SWOT

Jag har gjort en SWOT lista. För att bättre se över hur min situation med mat och träning ser ut. Testa, man får lite nya insikter faktiskt!

STRENGHTS (Styrkor)
  • Jag klarar oftast av att sitta brevid någon som äter godis utan att smaka.
  • Jag är bra på att hitta på andra saker att äta istället för godis,chips eller t. ex pasta.
  • Jag kan mycket om LCHF. Vad som innehåller kolhydrater och vad som är proteinrikt.
WEAKNESSES (Svagheter)
  • Jag blir ofta sugen på chips, pommes, pasta och andra onyttigheter.
  • Jag har ingen att träna med.
  • Jag låter mig själv komma undan med att äta dåligt och inte röra på mig.
  • Jag har aldrig tränat regelbundet så det är svårt att få till en vana.
OPPORTUNITIES (Möjligheter)
  • Jag har tid att träna.
  • Jag har en fungerande kropp utan problem i knän eller liknande.
  • Jag har inte låtit vikten gå "för långt".
THREATS (Hot)
  • Jag bor med Elias som älskar kakor, godis och allt annat jag inte borde äta, så när han äter sådant blir jag frestad.
  • Det finns ALLTID pasta, sötsaker, bröd, nudlar osv i skåpen. 
  • Jag lagar oftast middag, då jag vill ha min mat på ett speciellt sätt, men jag måste även laga "vanlig mat" åt Elias. Väldigt frestande... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar