söndag 17 april 2011

Hiss, diss, bra, dåligt.

Undrar om jag ska börja med en sådan där "dagens" som många bloggare håller på med.
Typ hiss/diss?
Fast jag vill inte att det ska heta hiss och diss, för jag tycker det låter illa. kanske Najs och bajs? kanske lite barnsligt... Hm... ska fundera ut något bra namn...

Men idag får det heta Bra och Dåligt!

Dagens bra grej är att solen skiner och det var nyss folk hit och kollade på lägenheten. Trevliga människor med barn var det :) Mindre än en månad kvar här i Falun nu för min del! Ska bli så skönt att flytta!

Dagens dåliga är alla dessa stavfel och annan skit man ser på facebook, bloggar och ibland hör man t o m folk som säger fel. Nu ska jag inte kasta sten i glashus, men lite mjuka bomullstussar då?
Vem i hela friden har tutat i vissa att dåligt stavas, och uttalas för den delen, dåRligt? Vart kommer R ifrån? Det skär som naglar mot svarta tavlan i mina öron när jag ser eller hör detta. Senast igår såg jag en vuxen människa 20-25 år skriva detta så, och vad jag vet lider inte denna person av dyslexi, för allt annat han skriver är rättstavat.

Så det var kul :) Nu ska jag hitta något gott att äta, avokado kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar