måndag 16 januari 2012

Sugar

Det här med socker.
Jag ser på flera, nästan alla vikt och träningsbloggar som jag följer att det verkar som att socker är deras största fiende. Godis, kakor och andra sötsaker. Så är det verkligen inte för mig!

Min största fiende är salt och onyttiga kolhydrater. Chips, ostbågar, mackor, pizza...
Egentligen är det ju samma socker men just den söta smaken är inget för mig. Inte så att jag vill ha det varje dag, eller ens varje vecka men såklart då och då kan jag bli sjukligt sugen på choklad eller läsk men det är så sällan att jag då oftast kan unna med vad jag vill ha.

Idag ska jag ta och mäta mig med måttbandet. Jobbigt? Ja...
Men jag vill ha annan bekräftelse på att det händer något än bara på vågen så det är bara att bita ihp och dra måttbandet runt min vinterbleka kropp och få det att bli roligare för varje vecka.


Nu ska jag ta och hitta det där sabla bandet och sen äta någon slags frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar