fredag 16 mars 2012

Kissen

Det här med kattuppfostran är inte det lättaste har jag märkt... Missförstå mig inte, jag älskar min lilla katt!
Men han har inte varit lika lätt att uppfostra som alla andra katter vi har haft under min uppväxt. Jag undrar om det har med att han är innekatt att göra. Han kanske är understimulerad. men jag försöker ju aktivera honom på dagarna så han inte ska hänga i gardinerna eller vara på borden. Vissa dagar går det bra. Men andra, som igår så är det som han är förbytt och verkar vilja driva mig till vansinne. När han drog ner min dator i golvet i går när den stod på soffbordet, då brann det nästan för mig. Skulle min dator ha gått sönder så hade jag fått vara utan, länge.
Och sen nätterna. Vi måste ha honom instängd, antingen i badrummet eller i sovrummet, annars förstör han allt. Alla lösa grejer ska han leka med eller bara dra ner i golvet... Det är ganska jobbigt att behöva "kattsäkra" ALLT varje kväll.
Men att ha honom instängd på nätterna har faktiskt hjälp en massa. Han somnar ju när han inte har något annat att göra, och då får vi sova också. Sen vaknar han vid 5 och krafsar på dörren och vill ut, men han brukar ge upp efter ett par minuter och somna om till 6 när Elias kliver upp. Då får han komma ut och vara lös i lägenheten tills jag kliver upp, men då brukar han mest sitta och prata med fåglarna.
Jag har aldrig varit med om en sån här aktiv katt. Han sover inte alls lika mycket som katter brukar och verkar ha energi att leka hela dagarna. 

Men men, jag älskar den lilla djävulen ändå. Han har ju en gosig sida också som man bara smälter för. Han är bra fin Fisen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar