torsdag 15 mars 2012

Städning och armhålor.

I morse trodde jag väl aldrig att jag skulle hitta någon ork idag. Men se, den infann sig efter en stund och nu är det dammat, damsuget, torkat och snyggt i större delen av lägenheten. Men för att inte vara helt utan att göra i morgon så har jag sparat halva vardagsrummet och halva köket tills dess. Känner mig nöjd ändå.

Har suttit och gjort mig själv upprörd idag. Läst vad en del människor har för syn på saker och ting, armhålor bland annat. Man blir så förbannad.
Karlar och pojkar som sitter och skriver till unga tjejer som väljer att inte se ut som män önskar, alltså slätrakade från halsen och neråt (tydligen), är äckliga, fjantiga, vidriga, rabiata, esteter(?).
Vad får dom att tro att det är okej att tala om för dessa kvinnor att dom inte tycker att dom är fräscha, snygga, attraktiva?
Tänk om jag skulle ta och göra så, gå runt på stan och tala om för, ja det blir ju nästan alla män, att jag inte finner dom attraktiva. Ganska onödigt kan jag känna, då ingen av dom kommer ändra sitt utseende för att behaga mig. Med det tycker dom tydligen att kvinnor bör göra. "Ändra hur du ser ut, så kommer jag vilja ligga med dig! Höhöhö."
Vissa, alldeles för många, män anser ju medvetet eller inte, att om en kvinna inte lever för att behaga män då är det något fel i huvudet på dom. Och det ska man minsann tala om för oss också.

Folk måste väl få vara hur håriga eller ohåriga dom vill. Visst, jag hajade till när jag såg Melodifestivalen och den här kvinnan som var orakad, just för att det är inte så vanligt. Tyvärr. MEN jag blev varken arg, upprörd, äcklad eller började håna henne.
För att det är HENNES armhåla. Har absolut inget med mig att göra.

Det finns två människor i denna värld vars kroppsbehåring jag över huvud taget bryr mig om.
Min egen och min fästmans.Så det så.


1 kommentar:

  1. SVAR: Ja, inte ska de få röka i sina lägenheter heller. Det tycker jag verkligen inte. Det sätter ju sig i både tapeter och möbler! Tycker också att de kan göra någon rökruta eller dylikt! :)

    -

    Tycker även att du har rätt här. Alla bör få vara håriga och icke håriga, bara de trivs med sig själv!

    SvaraRadera