fredag 21 januari 2011

Mina föräldrar

Mamma Birgitta
Precis som så många andra mammor är min mamma bäst i världen. Hon jobbar med psykiskt sjuka människor på en dagverksamhet i Bergsjö sen ganska många år tillbaka.
Hon tar alltid hand om sina 3 barn när vi är sjuka och hon bryr sig om oss väldigt mycket.
Det var hon som en gång i tiden lärde mig virka och sticka, från henne jag har fått intresset också.
Hon lagar den bästa maten i världen och stickar dom skönaste sockorna. Saknar mamma väldigt mycket nu när jag bor så långt från "hemma".

Pappa Janne
Också han är världens bästa. Han jobbar som elektriker på Strömsbruk sendan en väldans massa år tillbaka.
Det är av honom jag har ärvt min lathet eller vad man ska kalla det. Han gör saker, bara i sin egen takt, precis som jag. Han kan fixa allt och han skulle göra allt för mig. Han är också vetgirig och tycker om att lära sig saker. Han tycker om att åka och titta på sevärdigheter när man är på semester någonstans och han är en jäkel på att grilla! Saknar honom väldigt mycket också.

Älskar dom båda otroligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar