torsdag 14 juni 2012

Kris i Paris!

Jag är inte speciellt ytlig. Jag bryr mig sällan om vad andra har på sig och är inget modelejon själv. Snarare tvärt om... Jag köper bara kläder jag verkligen tycker om, aldrig dumma impulsköp som ligger i garderoben sen bara. Men just nu har jag lite av en kris.

Jag ska börja jobba på Arbetsförmedlingen i morgon igen och jag tänkte att jag skulle gå igenom vad jag har för kläder som skulle passa. Förra perioden jag var där så hade jag kläder som passade, men då var det april-maj och ganska rejält mycket kallare. Så nu när jag såg över vad jag har för kläder insåg jag att jag inte har några. Nada. Jag får gå klädd som att det var vinter i morgon. Jeans, linne och en kofta, allt i svart eller andra mörka färger.
Alla mina andra kläder är för casual och för somriga, typ haremsbyxor, klänningar och halternecklinnen i skrikiga färger eller så är dom för små...

Så i morgon efter jobbet så ska jag ta en sväng på stan och köpa mig lite kläder... Några tunikor och leggings kanske. Någon somrig topp eller två också. Ååååh, vad jag gruvar mig! Avskyr att köpa kläder! Speciellt om man ska göra det själv. Usch...

Men men, jag har tänkt mig starka färger i alla fall. Sånt som passar till mina nya nagellack!
Som tur är så verkar det finnas en del sådant nu :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar